In haar campagnes zet Wakker Dier de Fryske vanaf deze week in de schijnwerpers. In hun nieuwste bericht, dat vandaag werd gedeeld op hun website en op Instagram, wijzen ze consumenten op een diervriendelijk alternatief in het kaasschap van PLUS Retail: onze kaas met Beter Leven-ster. Dat Wakker Dier hier aandacht aan besteedt, helpt om nóg meer mensen bewust te maken van de impact van hun keuze.
Bij De Fryske zien we koeien niet als melkrobots, maar als dieren met eigen instincten en behoeften. Daarom zetten we extra stappen voor dierenwelzijn:
1. 180 dagen weidegang (mits het weer het toelaat)
2. Lichte en comfortabele stallen
3. Focus op de gezondheid van onze dieren
4. Ruimte voor natuurlijk gedrag
We zijn trots op de stappen die we zetten, maar we zijn er nog niet. Onze ambitie? Door naar twee Beter Leven-sterren en blijven verbeteren. Lees hier alles over onze visie op dierwaardig boeren: dierwaardig
Echte verandering zit in samenwerking
De zuivelwereld veranderen? Dat vraagt niet alleen om een nieuwe manier van denken, maar ook om actie. Bij de Fryske bouwen we aan een systeem dat boeren, supermarkten en consumenten samenbrengt – niet door te polariseren, maar door te verbinden. Met onder meer de De Dierenbescherming en de Vogelbescherming Nederland zoeken we naar haalbare stappen die boeren kunnen zetten om dierenwelzijn en biodiversiteit te verbeteren, zonder dat ze financieel of praktisch klem komen te zitten. We zijn verrast en voelen steun dat een belangrijke partij als Wakker Dier dat ook opmerkt.
Wil je meer lezen over duurzaamheid en onze keuzes daarin, duik in ons Suvel-archief.